اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

ویدئو| مهم‌ترین دستاوردهای پژوهشگاه رویان در سال ۹۸/ رویکرد تحقیقات آینده چیست؟

مأموریت‌ پژوهشگاه رویان علاوه بر درمان ناباروری، توسعه علم و ارایه خدمت در زمینه‌‌ زیست‌شناسی و پزشکی تولیدمثل، سلول‌ بنیادی و زیست‌فناوری برای رفع نیاز کشور است، دستاوردهای رویان در سال ۹۸ و جهت‌گیری آینده این مجموعه در این گزارش ارائه شده است.

ویدئو| مهم‌ترین دستاوردهای پژوهشگاه رویان در سال ۹۸/ رویکرد تحقیقات آینده چیست؟

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، پژوهشگاه رویان نزدیک به ۳۰ سال پیش با هدف پژوهش و آموزش در زمینه ناباروری و ارائه درمان به زوج ‌های نابارور در ذیل مجموعه جهاد دانشگاهی تاسیس شد.

ویدئوی زیر گزارشی از اهم فعالیت‌های رویان در سالی که گذشت و جهت‌گیری آینده این مجموعه در تحقیقات را ارائه می‌دهد.

عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس مهم‌ترین فعالیت‌های اخیر پژوهشگاه رویان را این طور شرح می‌دهد: رویان علاوه بر درمان ناباروری، رویان به عرصه‌های علمی دیگر از جمله سلول‌های بنیادی، پزشکی تولید مثل و زیست فناوری هم وارد شده است و تاکنون نتایج تحقیقات رویان در زمینه سلول‌درمانی در درمان بیماری های مربوط به استخوان، غضروف، پوست، چشم و سیستم عصبی موثر بوده است.

وی گفت: همچنین موضوعات مربوط به بیوتکنولوژی از دیگر موضوعاتی است که در رویان دنبال می‌‌شود و بیشتر در زمینه دامپروری کشور از جمله همانندسازی حیوانی که در معرض انقراض بود و ایجاد نسل‌های خوب دامیکاربرد دارد.

به گفته شاهوردی، رویان اخیرا مطالعه روی سرطان و دیابت را هم آغاز کرده است. مطالعه سرطان در رویان با تمرکز بر سلول بنیادی سرطان‌زا انجام می‌شود که سلول‌های بنیادی یکی از علل سرطان هستند و شناسایی این سلول‌ها به پیشگیری از بروز سرطان کمک می‌کند. بیماری دیابت هم یک بیماری مربوط به سبک زندگی صنعتی شهری است و به دلیل نیاز که در جامعه امروز شایع شده پژوهشگاه رویان به درمان دیابت هم ورود کرده است.

رئیس پژوهشگاه رویان تاکید می‌کند: تحقیقات آینده در رویان روی پزشکی آینده یا پزشکی بازساختی است که به جای دارو از سلول‌ و بافت‌ بدن برای ترمیم زخم و درمان بیماری‌ استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول